Een landingspagina is de pagina waar een bezoeker terecht komt na het volgen van een advertentie of link vanaf een andere website. Als je bijvoorbeeld een specifiek product promoot op social media, dan is de productpagina van dat specifieke product jouw landingspagina. In dit artikel worden enkele kenmerken en tips gegeven over jouw landingspagina.

Overtuig je bezoeker

Als de bezoeker op een landingspagina terecht komt, wil je natuurlijk dat de bezoeker overgaat tot actie. Jouw bezoeker is namelijk al geïnteresseerd omdat die op jouw advertentie heeft geklikt, je hoeft hem of haar alleen nog maar te overtuigen. Zorg dus dat de boodschap op de landingspagina overeenkomt met wat je in je advertentie vertelt. Geef hierbij niet direct alle specificaties, maar zorg dat in eerste instantie direct te zien is wat voor voordeel het oplevert voor de bezoeker.

Less = more

Zoals beschreven wil je dat je jouw bezoeker overtuigt. Dit kan je het beste aanpakken door de boodschap zo direct mogelijk te plaatsen, zonder overbodige informatie. Leg dus naast de voordelen kortbondig uit wat jouw product of dienst inhoudt, met bijvoorbeeld een korte omschrijving, eventueel de 3 belangrijkste specificaties en een afbeelding die een duidelijk beeld geeft van jouw product of dienst. Als je meer informatie over je product kwijt wilt, zorg dan dat je dit later op de pagina uitgebreid uitlegt. Zorg er in alle tijden in ieder geval voor dat de belangrijkste informatie bovenaan de landingspagina staat (en wat de bezoeker als eerst ziet).

Call to action

Je wilt natuurlijk dat de bezoeker uiteindelijk overgaat tot actie. Zorg hierbij daarom ook dat je een goeie call-to-action hebt om je bezoekers over te halen. Als je bijvoorbeeld een product verkoopt dan is jouw doel dat de bezoeker die aankoop doet. De kans dat de bezoeker die aankoop daadwerkelijk doet verhoog je door bijvoorbeeld een grote opvallende knop te plaatsen (of meerdere!). Hierbij spelen bijvoorbeeld verschillende kleuren ook een rol, is het je ooit opgevallen dat de grootste webshops een felle opvallende kleur gebruiken voor hun “toevoegen aan winkelwagen” knop? Dit doen ze allemaal om te zorgen dat jij sneller tot aankoop overgaat.

Meer weten of het liever uit handen geven?

Dit zijn nog maar enkele punten waar je rekening mee moet houden bij jouw landingspagina. Er spelen nog veel meer factoren mee waardoor een bezoeker sneller tot aankoop over kan gaan. Wil je meer weten? Neem gerust contact met ons op!


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *