Veel mensen hebben een idee over de werking en het uiterlijk van hun website. Hierbij worden alleen vaak fouten gemaakt die erg zonde zijn voor het uiteindelijke resultaat van de website. Dit artikel laat vier veel gemaakte fouten zien die jij niet wil maken.

Niet vanuit het oogpunt van de bezoeker kijken

Regel 1: bekijk de website altijd vanuit het oogpunt van jouw potentiele klanten. Waarom jouw smaak voorop stellen als jouw doelgroep zich hier niet in kan herkennen? Het blijft echter belangrijk dat de website naar je smaak is, dus probeer hier een middenweg in te vinden. Het belangrijkste is uiteindelijk dat jouw doelgroep zich aangesproken voelt en door een professionele website de knoop doorhakt om jouw product of dienst aan te schaffen.

Stil staan

Zo, je website is opgeleverd dus we hoeven er niks meer aan te doen. Nope! Veel mensen denken dat een website af is zodra deze is opgeleverd en kijken er niet meer naar om. Jij, of jouw bedrijf maakt een constante verandering mee, dus waarom jouw website niet? Door de hedendaagse technieken kost het weinig tijd en is het erg eenvoudig om je website te onderhouden, en door nieuwe content te schrijven word je ook nog eens beloond door Google. Genoeg redenen om je website bij te houden na de oplevering.

Een website niet gestructureerd opbouwen

Een veel gemaakte fout is door enthousiasme veel content neer willen zetten op een ongestructureerde manier. Hierdoor moet de bezoeker gaan zoeken naar informatie. Het is altijd de bedoeling dat je jouw website zo structureert, dat de bezoeker automatisch naar de juiste informatie wordt geleid. Hiermee creëer je een hogere conversie en zal de bezoeker minder snel geïrriteerd raken.
Ook bij dit punt komt Google weer om de hoek kijken, want door de paginastructuur van je website duidelijk te maken weet Google ook precies op welk moment die welke pagina die moet tonen.

Geen duidelijk doel hebben

Wat is het doel van je website? Veel websites proberen zoveel mogelijk content neer te zetten zonder duidelijk doel. Het is uiteindelijk het belangrijkste dat je door middel van jouw website jouw product of dienst verkoopt. Laat daarom altijd direct duidelijk zien wat je aanbiedt. Dit kan ook door middel van afbeeldingen of filmpjes, maar zorg ten alle tijden dat deze met een duidelijk doel worden gebruikt.

Wil jij deze fouten niet maken?

Skape IT denkt altijd met je mee. Wij leggen jouw idee op tafel en zorgen dat hier een goed en gestructureerd ontwerp uit komt die aanspreekt op jouw doelgroep. Wil je deze fouten niet maken of merk je dat een van deze fouten momenteel in je website zitten? In dat geval kan je altijd een kop koffie komen drinken, dan kunnen we samen een passende oplossing vinden.

Categorieën: Websites

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *