Het logo van jouw (nieuwe) onderneming is meestal een van de dingen waar je direct mee wilt beginnen. Je hebt een idee in je hoofd zitten, maar het daadwerkelijk op (digitaal) papier krijgen wil nog niet helemaal lukken. Waar moet je beginnen?
Begin bij het begin
Je hebt dus een idee in je hoofd zitten en wil daar een professionele uitwerking van hebben. Begin altijd met je eigen ideeën op papier uit te schetsen. Ga niet gelijk elk idee tot in elk detail uitweken, maar zorg dat je de belangrijkste punten van het logo er in verwerkt en maak hier eventueel aantekeningen bij. Maak dan van elk idee een tiental verschillende variaties, met verschillende kleuren, letters of vormen. Zo kom je uiteindelijk ook weer op nieuwe ideeën.
Smaak
Bij het op papier zetten van ideeën let je vaak op jouw eigen smaak. Dit is enerzijds belangrijk, omdat jouw smaak soms ook terugkomt in de manier hoe je jouw onderneming opzet en hoe je communiceert naar de doelgroep. Het is alleen wel belangrijk dat je niet kijkt naar of je het logo “mooi” of “lelijk” vindt, maar of het logo past bij het uitgangspunt van jouw onderneming. Het moet immers wel passen bij jouw identiteit.
KISS
Keep it simple, stupid! Je wilt dat mensen je logo onthouden en kunnen herkennen. De manier waarop je dat het beste kunt realiseren is door het zo simpel mogelijk te houden. Zo zie je in de onderstaande afbeelding dat het simpele logo van IKEA en Apple het beste onthouden wordt, en het gecompliceerde logo van Starbucks het minst goed. Zorg dus dat je logo zo eenvoudig mogelijk is, less = more!

Zelf doen of…
Zeggen vector graphics je wat en weet je hoe Adobe Illustrator werkt? Dan kan je met een beetje creativiteit al een heel mooi logo neerzetten. Weet je niet waar je moet beginnen en laat je het liever door een professioneel en ervaren bedrijf doen? Dan kan je natuurlijk altijd contact met ons opnemen 😉
0 reacties